Tuesday, October 24, 2006

KUL PÅ KONSUM I kassakön.

, jag ska berätta en sak för dig.- Ja?- Den där Coops lingonsylt…- Ja?- Den ska du inte köpa. Den är inte bra.- Nä, ok…- Varför tar ni inte in Bobs istället?- Vi kan inte det, sånt bestäms på Coops kontor nuförtiden, tyvärr.- Klart ni kan ta in den.- Nej tyvärr. Men vi har ju en hel del andra märken…- Det är väl så att ni ska lyssna på kunderna?- Javisst, och om vi kunde ta in Bobs lingonsylt skulle vi göra det, men vi kan inte.- Men ni måste göra det, den där skiten går inte att äta. Det ska jag säga dig att du måste göra den bättre.- Va?- Ja, den är ju så dåligt rensad att den inte går att äta.- Du kanske ska ringa kundtjänst?- Nej. Jag är kund. Ta in Bobs, eller gör den där bättre.- Jag ska försöka att rensa bättre nästa gång.- Äsch. *********************************************************************************** ************************************************************************************ Jag jobbade i en konsum butik för många år sedan. En kund kom fram och klagade att hon hittat gammalt datum. Jag försökte att förklara att det ska vi åtgärda. Det ska inte hända igen. Men kunden va så förbannad, och alldeles röd av vrede. Och spydde ut galla över mig. Då kom en annan kvinnlig kund fram till mig. Pst kom får du höra! Hon sa, det här ska jag hjälpa dig med. Jag ska skälla ut kunden åt dig. Eftersom du inte får skälla ut kunderna. och då sa hon "nu håller du käften kärring" och stå inte här och gapa och så blinkade hon med ena ögat till mig och gick.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Sök privatpersoner
Namn/Telefonnr/Mobil

Gatuadress/Postort

eniro.se
BlogRankers.com