Sunday, October 22, 2006

Hörselskadades dag.

Vad hörselskador innebär och vilken hjälp som finns att få .."Hörselskadades dag på biblioteket i går" Jag gick dit för att se vilka hör-hjälpmedel som finns att tillgå, och det var ju faktiskt en hel del..Det konstiga är att om man inte själv tar reda på vad som finns på marknaden, så får man ingenting veta..På Hörcentralen har jag aldrig blivit upplyst av det som finns..Helst tycker jag att dom vill att man ska ta första bästa hörapparater man får prova...men nu har jag i alla fall sett en del bra hjälpmedel.

  • Halsslinga som hängs runt halsen, och kontakt sätts in i Mobilen 3000:-
  • Bluetooth mobiltelefon-headset för för hörapparatanvändare, då måste man ha en Bluetooth-baserad mobiltelefon, Man får en perfekt ljudkvalite i T-läget utan att det blir problem med återkoppling.
  • Väckarklockor med vibrator finns..men jag sätter mobiltelefon på väckning..det finns att sätta på vibrator ..på dom flesta mobiler.
  • Ja det finns massor med hjälpmedel..men det flesta är mycket dyrt
  • Här finns en del hjälpmedel att skicka efter över internet UNDENS
  • Sen finns det ett ställe som heter Bo Edin AB där finns mycket att att gå in och titta på.

När jag sedan gick ifrån biblioteket,och kom ner på bron till Svartån så tog jag den här vackra bilden..lite grått och dimma var det ju i går ,men det var ändå vackert.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Sök privatpersoner
Namn/Telefonnr/Mobil

Gatuadress/Postort

eniro.se
BlogRankers.com