Friday, October 13, 2006

Handväskor

Hittade det här skrivna i Stefans blogg Någonstans i cyber-rymden

Handväskor... Kvinnors handväskor är i mångt likt Ford Prefekts handuk i "liftarens guide till galaxen". Vad du än behöver, när du en behöver, kan en välutrustad kvinna rädda livet på dig om hon har en väl underhållen handväska. Kolla min morsa, när som helst var som helst kan jag fråga om tuggummi, halstabletter, våtservetter, tandpetare, tandtråd, plåster, telefonkort, brödbit, kakor…det som finns i en välsorterad dagligvaruhandel saknas inte i hennes väska. Jag går vilse bland min dator och mitt anteckningsblock i ryggan min. 2 saker. Och jag hittar inte någotdera av dem.
Det riktigt skumma är att väskan i storlek är en aning mindre än min ryggsäck. Det verkar som om det finns någon dimension som endast damväskor har access till. För endast det kan förklara att hon kan dra upp ett badlakan om jag skulle behöva det.
En annan sak som är märklig är att om kvinnan ber en man (ytterst sällan vi snackar par som varit gifta i hundratals år) ta fram något ur handväskan hittar han det aldrig. Även om han vräker ut innehållet över ett bord.
Däremot hittar kvinnan det enbart genom att sticka ned handen i väskan.Något skumt sinne är det som kickar in…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Sök privatpersoner
Namn/Telefonnr/Mobil

Gatuadress/Postort

eniro.se
BlogRankers.com