Thursday, November 16, 2006

Läste på Lyxunge presenterar

Men ute i den verkliga världen sänds Bonde söker fru. Ett roligt koncept som i realitet är ganska andefattig och långtråkig tv som jag ÄNDÅ måste titta på. Varför? För det alltid är kul att se pinsamheter.
**************
Själva programmet är rätt taffligt klippt, ikväll spenderade mickbommen mer tid i rutan än Linda Isaksson, själva dejtingen är satt i andra rummet, det fokuseras på att ge grisar lavemang, mocka med högtryckstvätt och borsta tänderna. Var är känslorna? Den frågan ställer sig nog inte bara jag.
**************
Marcus frågar sig om och om igen varför ingen av hans utvalda är mer lyrisk och kärlekskrank, han verkar inte inse att han själv är en uppknäppt segpropp (i målbrottet vid 28 års ålder, impressive!)... Att det kommer bli han och Magda är rätt uppenbart. Hans dejter har ibland varit på sjunkagenomjordskorpannivå. Jag ryser och klappar mig om magen.Min favorit är ändå Per-Martin. Inte för att han har George Clooneys grånade tinningar eller för att han remotely skulle vara snyggast.
**************
Det jag grips av är hur fruktansvärt lik han är Henke Larsson. Inte till utseendet utan till sättet. Han verkar lika engagerad som Henke och dom har samma torftiga vokabulär... "Näämen, men du veit jao e man, va, å ja ei rak, åsåvahedre, jao... de e jaaao..." kunde lika gärna vara "Näämen, vi göer en brao match, va, vi höll i spelet, menne eeh de e barao komma igein...". Nästa vecka, blunda och tänk på Henke när han pratar!
***************
Dessutom har ju Martina (som var för ball för Per-Martin) dragit sin kos och stackars P-M får dras med några mindre karismatiska (men reko) brudar... förstår att hans temprament svämmar över (på minimalistiskt gå-till-ladugården-och-sparka-mjölkhinkar-sätt) över att han måste välja bland andrasorteringen nu när den 29-åriga lammköttsdrömmen är borta....
***************
fast nu läste jag på nån löpsedel att dom "ses i smyg". Stackars Martina.
***************
Håller med om allt.

1 Comments:

Blogger Lyxunge said...

Vilket förträffligt inlägg. ;)

November 27, 2006  

Post a Comment

<< Home

Sök privatpersoner
Namn/Telefonnr/Mobil

Gatuadress/Postort

eniro.se
BlogRankers.com