Wednesday, March 12, 2008

Viktoria

Viktoria..Det är ju prinsessans namnsdag i dag. Jag heter också Viktoria, när jag gick i skola var jag ganska så rädd att någon fick veta att det var mitt andra-namn, tyckte det var ett namn för gamla tanter..Nu tycker jag det är fint ..
Det finns en Viktoria som var drottning av Storbritannien 1837-1901 hon regerade i över sextiotre år.Våran Viktoria kommer alldrig att kunna regera så länge tyvärr.
Namnet är ett av 1980-talets stora modenamn. Kulmen nåddes 1993 då namnet låg på 32:a plats. 31 december 2005 fanns det totalt 65 677 personer i Sverige med Förnamnet Viktoria/Victoria varav 11 339 med det som  tilltalsnamn. År 2003 fick 1 116 flickor namnet, varav 203 fick det som tilltalsnamn.
H.K.H. Kronprinsessan Victoria av Sverige 
 

 


Vad har Britney för sig? Kolla in senaste kändisnyheterna! MSN Kändisnytt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Sök privatpersoner
Namn/Telefonnr/Mobil

Gatuadress/Postort

eniro.se
BlogRankers.com