Monday, February 12, 2007

Fröernas tid

Weibulls Hemsida i sommras satt jag Luktärt, Ringblomma ett måste..Slingerkrasse och Tuvkrasse..Luktärterna vart underbara, blommade långt in på hösten..Aster i olika färger, som jag satt med frö för första gången blommade fint, men vart långa och rangliga, ska i alla fall försöka på nytt i år..och här på nätet har Weibulls kommit ut med sina fröer för 2007, så man blir sugen och det kliar i fingrarna ..och glöm inte vit Tobaksblomma, och Grekisk Lövkoja..för deras underbara doft i skymningen. _________________________________________________________________________________ Här populära blommor för den vanliga enkla trädgårdsmästaren..

  • Den vilda luktärt som munken Cupani uppmärksammade på Sicilien 1695 nr 2381
  • En ettårig klätterväxt med en härlig doft. Klättrar fint på staket eller spaljé Luktärt blandade färger.nr 2388
  • En rik- och storblommig aster i blandade färger nr 2096
  • Sommaraster nr 2116
  • Grekisk Lövkoja. En lättodlad ettårig rabattblomma med enkla, väldoftande rosa-violetta blommor. Blomman är mycket omtyckt för sin ljuvliga doft, som är speciellt framträdande på kvällen Nr 2512
  • Dekorativt gräs Så inomhus i såjord i mars-april. Så grunt, flera frön per kruka. Gror efter 2- 5 veckor vid 20 grader. Plantera om i krukor med plantjord och sätt ut på växtplatsen när risken för nattfrost är över flerårig nr 2130
  • _____________________________________________________
  • Jag sätter inga grönsaker förutom sallad, gurka, persilja, och dill.
  • Sallad blandade sorter Nr 3548
  • Persilja slätbladig nr 3090
  • Druvgurka friland nr 3352
  • Dill nr 2972
  • Dill nr 2980
  • _____________________________________________________
  • Jag har ju under åren jag jobbade , bara haft en stor skogstomt..Nu när jag vart pensionär så ville jag ha lite blommor..tycker att det är underbart skönt att påta i jorden och se om de frön jag stoppade i jorden ska komma upp..
  • Ni ska också gå in på Slottsträdgårdsmästarens hemsida där får man massor av ideer.
  • ___________________________________________________________

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Sök privatpersoner
Namn/Telefonnr/Mobil

Gatuadress/Postort

eniro.se
BlogRankers.com